Bokrecensioner: Berusad av evigt liv

Aislinns avtal med Keenan Ă€r att de kan styra sommarhovet tillsammans, men aldrig bli ett par. Men nĂ€r sommaren nĂ€rmar sig kĂ€nner Seth hur Aislinn glider allt mer ifrĂ„n honom. Det Ă€r bara en tidsfrĂ„ga innan hon överger honom helt Ă„t sommarhovet och Keenan. Ända sĂ€ttet för Seth att kunna vara med Aislinn Ă€r att bli odödlig. Men eftersom Keenan sjĂ€lvklart vĂ€grar ge honom odödlighet mĂ„ste Seth söka sig till mörkare krafter. Snart inser Seth att han mĂ„ste offra en del av sig sjĂ€lv för att kunna fĂ„ sin evighet med Aislinn och han hamnar i en situation dĂ€r balansen mellan hoven rubbas och alvvĂ€rlden kommer allt nĂ€rmare det fruktade kriget.

Början av boken tyckte jag bara var seg och utdragen, jag tappade helatiden fokus och det var pĂ„ sĂ„ sĂ€tt svĂ„rt att komma in i den. Men mot mitten blev den bĂ€ttre och slutet var faktiskt riktigt spĂ€nnande. Jag hade nĂ€stan helt glömt bort vad de tidigare böckerna handlar om och det förstörde för mig. Efter ett tag började jag allt mer förstĂ„ alvpolitiken och maktspelen mellan hoven. Hela boken Ă€r vĂ€ldigt utdragen, och boken handlar egentligen bara om dramat mellan Seth, Aslinn och Keenan. Men den var helt okej, vĂ€xlande spĂ€nning och hela vĂ€rlden med alvhov och oknytt tilltalar mig. Detta blir nog den sista delen i Wiked lovely serien jag lĂ€ser men jag Ă€r inte ledsen för det, slutet i tredje boken Ă€r ett perfekt avslut för hela serien enligt mig, och det kĂ€nns bra att sĂ€tta stop dĂ€r.Skrivet av Elin Kategorier: 14-14+Dark-RomanceKĂ€rlekövernaturligt