Bokrecension: Only the Good Spy Young

Förlag: Orchard Books
Sidor: 304
Serie: Gallagher Academy #4
Originaltitel: Only the Good Spy Young

OBS! Handlingen kan innehÄlla spoilers frÄn tidigare delar!

Handling frÄn baksidan:
I thought I was prepared for the most scary situations. I’ve been almost kidnapped twice, fake kidnapped once, target by one terrorist organisation and two very cute boys. But this moment was truly terrafying

Cammie “The Chameleon” knows by now than even she can’t hide from danger. But when she discovers that her best-loved ally is a rogue double agent, Cammie begins to question her trust in everyone around her – and even in her own heart

Omdöme:
Just nu kan jag knappt vÀnta tills jag har lÀst ut sista boken, United We Spy, och har fÄtt reda pÄ alla hemligheter och vad som Àr sant eller inte. För Àrligt talat, det tar snart kÄl pÄ mig.
Hela serien börjar att bli mörkare och mörkare. Mer action & Ă€nnu mer spĂ€nning har Ally Carter slĂ€ngt i Only the Good Spy Young och jag bara Ă€lskar’t! Jag vill bara lĂ€sa mer och mer, lĂ€sa om Cammies och hennes kompisar egna hemliga uppdrag och deras planering. Allt Ă€r sĂ„ himla bra gjort!

Cammie har fortfarande inte utmĂ€rkt sig jĂ€tte mycket, trots att hon Ă€r huvudpersonen. Men man ser att hon utvecklas för varje bok nu och man börjar se att hon faktiskt Ă€r den spionen som alla snackar om. Hon har fĂ„tt slĂ„ss mer för sitt liv och man har börjat att se henne som en riktigt bra spion men hon Ă€r inte riktigt dĂ€r Ă€n. Men det Ă€r fortfarande 2 böcker kvar i serien och jag hoppas av hela mitt hjĂ€rta; att hon faktiskt utvecklas till den fantastiska spion hon faktiskt Ă€r. Liz Ă€r hur cool som helst, och jag tycker faktiskt att hon Ă€r nog den som briljerar mest i den hĂ€r boken. Och hennes “oopsy daisy” fĂ„r mig alltid att skratta, hon Ă€r lite klumpig men hon Ă€r ocksĂ„ den smartaste personen i boken, enligt mig. Hoppas att man fĂ„r lĂ€sa mer om hur hon fixar allt i nĂ€sta bok ocksĂ„! Bex & Macey Ă€r lika coola som vanligt, och man fĂ„r verkligen se hur mycket dem bryr sig om Cammie. Haha, de Ă€r faktiskt lite som De tre musketörerna nĂ€r dem kommer till Cammies undsĂ€ttning. ;D

Zach Àr fortfarande kill-favoriten och jag hoppas hoppas hoppas pÄ han & Cammie. Vill lÀsa mer om honom och fÄ ta del av hans historia. Men han försvinner alltid lika fort som han dyker upp, sÄ det Àr lite svÄrt att fÄ reda pÄ nÄgot dÄ. Han sjönk ÀndÄ liiite i mina ögonen i den hÀr boken. NÀr man inte fick nÄgon minsta lilla ledtrÄd (inte nÄn som jag i alla fall hittade) sÄ drog jag mina egna slutsatser, vilket inte var sÄ bra för Zach. Som tur var hade jag ÀndÄ (delvis) fel och jag gillar honom igen.

Slutet var verkligen spĂ€nnande. TĂ€nker öppna nĂ€sta bok pĂ„ direkten och Ă„terigen hoppa in i Cammies vĂ€rld! Gallagher Academy Ă€r en riktigt-riktigt-riktigt bra serie som jag tycker att ALLA ska lĂ€sa! Åtminstone ge första boken en chans, för vem vet? Du kanske kommer att Ă€lska den hĂ€r serien lika mycket som jag. En serie med konceptet spioner och skolor som utbildar spioner. Kan det bli bĂ€ttre? NĂ€, tĂ€nkte vĂ€l det. SĂ„ ta dig till nĂ€rmaste bokhandel/bibliotek och ta tag i den hĂ€r boken! För den Ă€r superbra!

BÀsta karaktÀr/er:
Zach och Àven Liz denna gÄng!