Bokrecensioner: Recension “Drakviskaren”

Antal sidor: 599 sidor
ISBN: 9789188265791
Finns hos: Adlibris / Bokus
Goodreads-betyg: 3.68
Recensionsexemplar: Ja! Tack för boken!

Baksidestext
HĂ€mnd. KĂ€rlek. Förbjuden magi. Och en tusenĂ„rig kraft som vĂ€cks till liv igen. Vid 21 Ă„rs Ă„lder fĂ„r alla kvinnliga solalver en förmĂ„ga. Men Iszaelda fĂ„r ingen. Hon Ă€r annorlunda. Utstött. Passar inte in. NĂ€r byn attackeras och brĂ€nns till marken, ger sig Iszaelda av efter hĂ€mnd. Ödet tar henne frĂ„n den frost-klĂ€dda skogen Valeanrae, till Gorgoroths djungler och ruinerna av den underjordiska staden Sumetra. Fiendens ledare mĂ„ste dö, och hon ska bli den som dödar honom. Men sĂ„ fĂ„r hon kĂ€nslor för en man. En man vars kĂ€rlek skulle förstöra allt. Och medan en urĂ„ldrig kraft vĂ€cks till liv, en kraft som alla trodde var utdöd, kastas Iszaelda in i en farlig kamp, dĂ€r grĂ€nsen mellan det goda och det onda Ă€r vingtunn. Allting har ett pris och ingenting Ă€r gratis. Hur mycket Ă€r Iszaelda villig att offra? Kan hon viga sitt liv Ă„t krafter som ingen borde lita pĂ„? Och kan hon döda den hon Ă€lskar?

Vad tycker jag?
Vilken bok! Den Àr sÄ bra! Wistrands sprÄk Àr magiskt och handlingen, den ska vi inte ens diskutera. Den Àr sÄ bra! Jag gillar verkligen Iszaelda som person och hur hon utvecklas under bokens gÄng. Iszaelda Àr verkligen en karaktÀr jag skulle vilja lÀra kÀnna. Rebellisk med ett stort hjÀrta. Jag varvade med att lyssna och lÀsa boken, det var verkligen en passande bok att varva. Vi fÄr inte reda pÄ jÀttemycket om vÀrlden, det gör absolut ingenting i denna bok. 600 sidor bara svischade förbi!
Fantasy, rebellisk tjej och en liten gnutta kÀrlek. Vad mer kan man begÀra?!