Bokrecension: TEN THOUSAND SKIES ABOVE YOU AV CLAUDIA GRAY

“Ten Thosuand Skies Above You” av Claudia Gray, utgiven av Harper Teen, 2015, 5/5 stjĂ€rnor.

I Februari lÀste jag denna bok, som Àr den andra delen i Claudia Grays Firebird-serie. Serien handlar om Marguerite Caine och hur hennes förÀldrars uppfinning förÀndrar deras liv. Marguerites förÀldrar Àr fysiker och deras senaste uppfinning, Firebird, tillÄter mÀnniskor att resa till andra dimensioner. Maurgerite dras in i flera olika hÀndelser och blir tvungen att Äka till olika dimensioner för att hjÀlpa sina förÀldrar pÄ olika vis. Och det Àr vÀl den korta och enkla förklaringen jag kan göra utan att avslöja vad som hÀnder direkt i serien.

I andra boken hÀnder Ànnu mer Àn vad som gjorde i första boken och jag tyckte verkligen om den. Historien flöt pÄ bra och det hÀnde hela tiden nÄgot som gjorde att man ville fortsÀtta lÀsa sida efter sida och kapitel efter kapitel. Det Àr definitivt en serie jag rekommenderar till alla som gillar mysterier, olika vÀlrdar i olika tidsperioder och sci-fi.

Claudia Gray Àr vÀdligt bra pÄ att förklara vad som hÀnt i de tidigare böckerna och man behöver aldrig kÀnna att man missar nÄgot om man lÄter det gÄ lÄng tid mellan man lÀser böckerna, dock tycker jag nog att man ska ha alla böcker hemma och strÀcklÀsa dem, speciellt eftersom tvÄan slutar pÄ en cliffhanger och jag visste det men var ÀndÄ inte beredd pÄ det. Kommer börja pÄ trean till helgen och jag lÀngtar efter att fÄ se hur hela denna historien kommer sluta!