Bokrecension: Sluta aldrig fly

Harlan Cobem har nog de flesta hört talas om. SĂ„ Ă€ven jag, dĂ„ jag ocksĂ„ lĂ€st nĂ„gra böcker av honom – nu senast hans senaste roman Sluta aldrig fly. För mer Ă€n 20 Ă„r sedan kidnappades Patricia Lockwood och hennes pappa blev mördad, som tillhörde en familj med “gamla” pengar. Efter nĂ€stan ett halvĂ„r lyckades hon fly och trots allt som hon varit med omi form av vĂ„ldtĂ€kt och svĂ€lt och misshandel. sĂ„ har hon Ă€ndĂ„ lyckats lĂ€mna det förflutna bakom sig och börja pĂ„ ett nytt kapitel. SĂ„ pĂ„trĂ€ffas en man mördad i sitt hem och bland hans tillhörigheter sĂ„ hittas den vĂ€ska Patricia hade dĂ„ hon blev kidnappad. Även n stulen mĂ„ning tillhörande familjen Lockwood pĂ„trĂ€ffas. Hade den mördade mannen nĂ„got att göra med kidnappningen och mordet pĂ„ fadern?

Windsor Horne Lockwood lll – kallad Win – Ă€r numer överhuvudet i familjen, sĂ„ det Ă€r till honom polisen vĂ€nder sig med frĂ„gor om resvĂ€skan och om vad som hĂ€nde för sĂ„ lĂ€nge sedan och om den mördade mannen Ă€r nĂ„gon som Win kĂ€nner. Win bestĂ€mmer sig för att ta reda pĂ„ vad som hĂ€nde med hans kusin för sĂ„ mĂ„nga Ă„r sedan, vem som lĂ„g bakom allt detta och om den mördade mannen – som visar sig vara en kĂ€nd brottsling – har nĂ„got att göra. Win hamnar i en malström av hĂ€ndelser och kĂ€nslor, som inte Ă€r lĂ€tt att reda ut. Hur lĂ„ngt Ă€r en mĂ€nniska beredd att gĂ„ för att fly det förflutna? Jag gillar verkligen Wins okonventionella stil, hans uppkĂ€ftiga attityd och hans syn pĂ„ rĂ€ttvisa. Jag hoppas verkligen att det kommer fler böcker dĂ€r Win spelar huvudrollen!