Bokrecension: Recension “Samir & Viktor”

Antal sidor: 200 sidor
ISBN: 9789188745224
Finns hos: Adlibris (signerad) Adlibris (osignerad) / Bokus
Goodreads-betyg: –
Första meningen i boken: Ibland hÀnder det att man trÀffar sin sjÀlsfrÀnde, en vÀn som betyder mer Àn nÄgon annan.

Baksidestext
Vi hittade varsin bror vi inte visste fanns, vi avslutade varandras meningar, skrattade och ville aldrig sluta prata. Tillsammans fick vi lĂ€ra oss den hĂ„rda vĂ€gen att framgĂ„ngen har ett högt och ofta smĂ€rtsamt pris. ÄndĂ„ Ă„ngrar vi ingenting. Vi har gĂ„tt igenom mer tillsammans de senaste Ă„ren Ă€n vad vi trodde vi skulle uppleva under ett helt liv, pĂ„ gott och pĂ„ ont.
I den hÀr boken berÀttar vi saker som vi aldrig berÀttat för nÄgon förut. Inte ens för varandra. Det hÀr Àr vÄr egen berÀttelse om Samir & Viktor.

Vad tycker jag?
Jag tycker boken Ă€r bra! Jag gillar den för att den Ă€r sĂ„ ingĂ„ende och har inte sĂ„ mĂ„nga filter. Den visar hur Samir och Viktor upplevde sina vĂ€gar till Samir & Viktor-resan. Jag gillar att de berĂ€ttar resan genom att skriva och fylla i efter varandra. AlltsĂ„ att de skriver upplevelserna omlott. Det gör att det kĂ€nns mer personligt och det Ă€r vĂ€ldigt roligt sĂ€tt att lĂ€sa pĂ„. Jag gillar Ă€ven att det Ă€r sĂ„ mycket bilder i och det Ă€r vĂ€ldigt fina bilder. Jag tycker att ganska unga personer inte ska lĂ€sa denna bok pga. mycket Ă„ngest och brĂ„k osv. Även om det Ă€r en tung bok sĂ„ Ă€r det Ă€ven ljuspunkter och roliga hĂ€ndelser. Men som sagt, den borde inte lĂ€sas av personer yngre Ă€n 12 Ă„r i alla fall.
Jag gillar verkligen boken!

InlÀgg senast uppdaterat: 16 februari, 2022