Bokrecension: Recension “Emma räddar honungslandet”

Emma räddar honungslandetFörfattare: Iulia BurteaIllustratör: Ana NeghinaBokförlag: Mylo BarnböckerÅlder (vad jag tycker): Från ca 3 årAntal sidor: 36 sidorISBN: Finns hos: Mylo BarnböckerGoodreads-betyg: –
Recensionsexemplar: Ja! Tack för boken!

Text från hemsidan:

Letar du efter en unik och pedagogisk present för ditt barn?
Att läsa berättelser innebär inte bara en dyrbar tid tillbringad med ditt barn, utan också en uppmuntran till barnet att släppa loss sin fantasi. Detta är en unik upplevelse för dem att upptäcka nya ord och förstå komplicerade aspekter av vår värld. Binens roll i den mänskliga världen, och hoten mot den naturliga balansen som vi närvarande står inför, kan vara svårt att förklara för barn. Men berättelserna förklarar allt på ett enkelt språk, lättsamt för barn. När berättelsens hjälte anpassas så att den ser exakt ut som barnet som boken är avsedd för, förvandlas allt till ett exceptionellt äventyr. Unikt som var och en av de läsande barnen. De kommer lätt att känna igen sig i bokens sidor. Särskilt eftersom berättelsens hjälte illustreras till och med dess favoritkläder. Äventyret blir plötsligt mer fängslande och personligt. Det är en verklig unik upplevelse för varje barn. Vår lilla hjältes värld som älskar blommor, förvandlas plötsligt av magiska bipollen. Vem föreställde sig att om man flyger på en trollslända, tillsammans med ett hårt arbetande bi. Så ser man hur stor världen är, eller hur binens rike ser ut? Men vad kommer vår hjälte att göra när han får veta att allt detta är i fara? Varje barn är en hjälte, och fantasin är människans dyrbaraste kraft, särskilt barnens fantasi. Detta är den perfekta boken för att uppmuntra dem att leva upp sina egna idéer. Sidorna fulla av överraskningar och spänningar, hjälper barnen att upptäcka hur samarbete kan återställa balansen i vår värld. Men också att svaret på vissa problem oftast är närmare och enklare än vad vi förväntar oss.

Vad tycker jag?
Jag gillar verkligen boken! Detta är ju en bok som man gör personlig. Man väljer en bok och sen bestämmer man namn, hudfärg och hårfärg. Jag gillar verkligen detta konceptet. Det är så roligt att barn ser sig själva i boken. Jag hade älskat att läsa en sådan här bok när jag var yngre.
Jag tycker om handlingen och jag gillar hur pollinering och miljön tas upp i boken. Jag tycker att boken är väldigt fin och jag älskar illustrationerna.
Jag störde mig på att det var ett eller två stavfel i boken. Sånt kan jag störa mig så mycket.
Jag kan verkligen rekommendera Mylo Barnböcker till alla som vill ge en personlig present till sina barn!