Bokrecension: Otroligt fin bok

Den hĂ€r boken heter “Hundar” och Ă€r skriven och illustrerad av Rien Poortvliet.                                          I den hĂ€r boken finns det inte sĂ„ mycket text. Jag tycker att det Ă€r jĂ€ttekul med böcker med mest bilder i som Ă€ndĂ„ Ă€r för Ă€ldre barn och vuxna. Fast egentligen  tycker jag att man kan lĂ€sa denna i vilken Ă„lder som helst, fast nĂ€r man Ă€r liten kanske man mest vill titta pĂ„ bilderna.                                                                     Boken “Hundar” handlar först och frĂ€mst om Rien Poortvliets egna hundar: Sep, Max, Timotheus och Manasse. Sep Ă€r en Vorsteh, Max Ă€r en Tax, Timotheus Ă€r en Jack Russel Terrier och Manasse Ă€r ocksĂ„ en Jack Russel Terrier. Rien Poortvliet beskriver hundarnas egenskaper genom bĂ„de bilder och ord.
    Boken “Hundar” innehĂ„ller ocksĂ„ bilder pĂ„ andra hundar samt ibland pyttelite, kanske en till tvĂ„ meningar om varje, fakta om dem. Rien Poortvliet skrev och illustrerade boken först och frĂ€mst för att han visste att alla hans hundar skulle gĂ„ bort nĂ„gon dag, och först antagligen Sep och Max som var Ă€ldst. Vilka raser skulle han skaffa sedan? Han ritade av hundar för att fĂ„ inspiration.     “Hundar” Ă€r ju ocksĂ„ en bok om nĂ„got som hĂ€nt pĂ„ riktigt, man fĂ„r lĂ€sa Riens egna tankar med supersnygga bilder till.
Rien Poortvliet Ă€r mest kĂ€nd för att ha illustrerat böckerna “Tomtar” och “Tomtarnas hemligheter”. Jag har bara lĂ€st “Tomtarnas hemligheter”, sĂ„ det Ă€r verkligen tur att det Ă€r ettan som finns pĂ„ Adlibris! Den var tillfĂ€lligt slut sĂ„ vi “bevakar” den. Det kommer att komma ut boktips om de tvĂ„ böckerna med, sĂ„ fort vi har fĂ„tt hem ettan! TvĂ„an Ă€r en av mina favoritböcker, inte Harry Potter-klass kanske men sĂ„ himla fina bilder, jag gillar verkligen den boken sĂ„ det ska bli jĂ€ttekul att fĂ„ lĂ€sa och titta i ettan. 😀
HĂ€r kommer lite mer bilder ur boken “Hundar”:

HĂ€r Ă€r en snygg Briard, Isacs ras. Fast den hĂ€r Briarden pĂ„ bilden har kuperade öron.

Beaglear.