Bokrecension: CRYSTAL STORM AV MORGAN RHODES

“Crystal Storm” av Morgan Rhodes, utgiven av Razorbill, 2016, 5/5 stjĂ€rnor.

Crystal Storm Àr den femte delen i Morgan Rhodes fantasyserie Falling Kingdoms. Det Àr den nÀst sista delen i serien och den var oerhört bra. Det hÀnder mycket i boken och eftersom det Àr en berÀttelse ur flera karaktÀrers perspektiv sÄ hÀnder det en hel del. Det finns fyra huvudkaraktÀrer, Magnus, Cleo, Lucia och Jonas. Det Àr dessa karaktÀrers perspektiv man fÄr lÀsa ur vilket gör det vÀdligt intressant, eftersom alla karaktÀrer Àr sÄ olika och har olika synsÀtt pÄ livet och styret i landet. Jag har insett att jag gillar böcker som berÀttas ur flera olika perspektiv eftersom man fÄr flera synsÀtt pÄ det som hÀnder i berÀttelsen, vill definitivt hitta fler sÄdana böcker!

Jag kan inte gĂ„ in i detaljer eftersom detta Ă€r femte delen och jag vill inte spoila nĂ„got för nĂ„gon, men jag tycker definitivt det Ă€r en serie vĂ€rd att lĂ€sa om man gillar fantasy pĂ„ en snĂ€llare nivĂ„. Eller det lĂ„ter fel att sĂ€ga snĂ€llar, men jĂ€mfört med exempelvis Game of Thrones sĂ„ Ă€r den betydligt mildare.

I denna boken hĂ€nde det som sagt en hel del och det blir aldrig en trĂ„kig eller seg stund eftersom Morgan Rhodes har ett sĂ„ fantastiskt sĂ€tt att skriva berĂ€ttelsen pĂ„. Det hĂ€nde sĂ„ otroligt mycket i denna boken och det slutade med en sĂ„n cliffhanger att jag inte riktigt vet vad jag ska ta mig till och om jag orkar vĂ€nta Ă€nda till december för att fĂ„ reda pĂ„ hur det slutar!